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Q&A

Q&A

Q&Aよくある質問

ご注文方法

Q

注文したのに商品が届かない(発送されない)のですが?

A
まだお支払いがお済みでない場合、もしくはご入金が確認できていない場合は、入金確認がとれ次第の発送となります。
既に入金がお済みの場合は、お調べいたしますので下記フリーダイヤルまたはライン(LINE ID:mariccatochugreen)にてご連絡下さい。
また、サイト下段メニューの【注文照会】で、お客さまのご注文をご確認いただけます。
  • マリッカお客様相談室TEL0120-999-912
  • (9:00~17:00土日祝日年末年始夏休み除く)
Q

電話で購入できますか?

A
誠に申し訳ございませんが、お電話でのご注文は受付をしておりません。Mariccaはオンラインショップのみでの販売となっています。
Q

店舗で購入できますか?

A
現在、東京都内スタジオボディデザイン(加圧ジム)4店舗、及び赤坂プレミアムクリニックにてご購入頂けます。
Q

海外からは注文できますか?

A
インターネットからは海外からでもご注文いただけますが、商品の配送先は日本国内のみとなります。今後、海外への販売、商品発送が対応可能となりましたら、オンラインショップページにてお知らせいたします。
Q

注文後の返信メールが届かない。

A
お申込後、ご登録メールアドレス宛へ自動返信にて確認メールを送信しておりますが、こちらのメールが配信されない場合は、お申込状況を下記ページよりご確認ください。

※【ご注文照会】
「ご注文照会」ページにご注文内容が正しく記載されている場合は、返信メールが届かない場合でもご注文内容は正常に受け付けられております。
※携帯電話のメールアドレスをご登録のお客様で
「@maricca.jp」からのメール受信許可を設定されていない場合はメールをお送りすることができません。
Q

メールで注文はできますか?

A
誠に申し訳ございませんが、Eメールでのご注文は受付をしておりません。
Mariccaはオンラインショップのみでの販売となっています。
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お届けについて

送料について

Q

配送料、手数料などはかかりますか?

A
『送料無料』と明記されているもの以外は送料一律540円とさせて頂きます。また、配送箇所1か所につき商品代金10,000円以上の場合も送料無料とさせて頂きます。

配送について

Q

商品が届かないのですが、今はどういう状況ですか?

A
サイト下段メニュー左【ご注文照会】で、お客さまのご注文をご確認いただけます。 通常、出荷日より、お手元には約4日~10日程度で商品が届けられる予定となっております。その目安より、明らかに遅れている場合は、「注文番号」とご注文内容をご確認のうえ、お問い合わせフォーム、もしくはライン(LINE ID:mariccatochugreen)にてご連絡ください。
Q

配送日時は指定できますか?

A
はい、指定できます。日付はご注文日より5営業日
以降よりご指定可能です。お届け希望時間につきましては以下の中からお選び頂けます。
配送状況
※時間指定不可地域、または発送のタイミングによって
ご希望に添えない場合もございます。予めご了承ください。

※年末年始、お盆、ゴールデンウィークの配達について
誠に恐れ入りますが、年末年始、お盆、ゴールデンウィークの配達につきましては、ご希望の指定日時に添えない可能性が御座いますことを予めご了承ください。
Q

注文したら、どのように送られてきますか?

A
商品は佐川急便にてお届け致します。

納期について

Q

注文後、何日くらいで届きますか?

A
ご注文受け付け日より5~7営業日以内でお届け致します。ご注文内容のお控えを、ご注文が確定後すぐに自動返信メールでご案内いたします。 数日後、配送の手配が完了次第、お届け日時をメールでお知らせします。
Q

登録住所とは別の場所に、商品を届けることはできますか?

A
買い物カゴの清算の際に、商品送付先指定欄で注文者情報と同じにするか、別の住所にお届けするか指定できます。
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お支払いについて

Q

支払い方法には何がありますか?

A
お支払い方法は、「銀行振り込み」、「代金引換」、「クレジットカード決済(VISA/MASTER/JCB/AMEX/Diners)」、「コンビニ決済」がお選びいただけます。
ご注文手続きの際に、お支払い方法をご選択ください。
「代金引換」は、配達時に代金を配達員にお支払いいただく方法です。

「銀行振り込み」の場合は、ご注文完了後、5日以内に下記の弊社指定口座にお振込みください。
銀行口座:りそな銀行虎ノ門支店
(普通)0078511
カ) エスケーエンタープライズ
Q

支払い手数料はかかりますか?

A
振込手数料、代引き手数料(代金引換額に応じて、下記の手数料)はお客様負担にてお願いいたします。
代金引換額 手数料(税別)
1万円未満 300円
1万円以上~3万円未満 400円
3万円以上~10万円未満 600円
10万円以上~30万円まで 1,000円
Q

クレジットカードやネットバンキングでの決済は安全ですか?

A
「マリッカオンラインショップ」では、セキュアサーバIDを取得しています。お客さまの個人情報は、セキュリティ機能として普及しているSSL(Secure Socket Layer)という暗号化技術によって、保護されています。ご安心してご利用ください。
Q

領収書を発行してほしい

A
ご注文の際に備考欄に「領収書希望」とお書き添えの上、『宛名』 『但書』をご記入下さい。弊社にて確認後、ご指示に従いまして発行させて頂きます。
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キャンセル、返品・交換

Q

一度注文した商品をキャンセルできますか?

A
出荷の手配が完了していなければ、ご注文をキャンセルすることができます。
キャンセルをご希望の場合はお問い合わせフォーム、もしくはライン(LINE ID:mariccatochugreen)にてにてお問合せください。
Q

定期便をキャンセルしたいのですが。

A
弊社定期便商品は、効果実感の為最低4か月の継続を推奨してる商品の為、定期便のキャンセルは、初回含め4回分発送後のみからお受けしております。
毎月配送前に発送いたしますメール(発送10日前)を受けとってから3営業日以内にご連絡願います。お問い合わせフォーム、もしくはライン(LINE ID:mariccatochugreen)からご連絡頂ければキャンセル手続きをとることが出来ます。土日祝日のご連絡はお休み明けのご連絡になる場合がございますが、ご連絡を頂いた日付に沿って手続きを取らせて頂きます。
マイページからのご自分にてご解約は次回お届けを受け取った後の分からのキャンセルが可能となっております。
Q

返品、交換したいのですが。

A
商品のお届けに際しましては万全を期しておりますが、万一配送などでの不都合がございましたら、速やかにお引取、 お取替えいたします。お客さまの事由による返品は、商品未開封、未使用の場合に限りお受けいたします。商品到着後8日以内にご連絡ください。なお、ご返品の際の送料は、お客さまのご負担となりますので、あらかじめご了承ください。
  • お問合せフォーム
  • ラインLINE ID:mariccatochugreen
  • マリッカお客様相談室TEL0120-999-912
  • (9:00~17:00土日祝日年末年始夏休みを除く)
Q

届いた商品に不備があったのですが。

A
品質管理につきましては万全を期しておりますが、万一商品に不備があった場合は、商品の返品または同一、同量の商品との交換を承ります。ご返品の際の送料は当社にて負担いたします。下記の窓口までお問い合わせください。
  • お問合せフォーム
  • ラインLINE ID:mariccatochugreen
  • マリッカお客様相談室TEL0120-999-912
  • (9:00~17:00土日祝日年末年始夏休みを除く)
Q

思っていたものと違うものが届きました。

A
必要事項をお問合せフォームにご記入の上、ご連絡ください。お問い合わせ内容を確認し、折り返し、メールまたはお電話にてご連絡させて頂きます。

※いかなる場合におきましても、事前に連絡の無いご返品・交換はお受け致しません。ご返送頂く前に必ずご連絡を頂けますよう宜しくお願い致します。
※不良品や誤配など、当店責任での返品につきましては、送料や手数料を含め、すべて当店にて負担させて頂きます。
  • お問合せフォーム
  • ラインLINE ID:mariccatochugreen
  • マリッカお客様相談室TEL0120-999-912
  • (9:00~17:00土日祝日年末年始夏休みを除く)
Q

開封し、使用してしまいましたが、返品できますか?

A
誠に申し訳ありませんが、お客さまの事由による返品は、商品未開封で商品到着後8日以内の場合に限りお受けしております。
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会員登録

Mariccaオンラインメンバーについて

Q

会員特典はなんですか

A
Mariccaオンラインショップメンバーズ にご登録(無料)していただくと、下記の特典をご用意しています。入会金、年会費等は一切かかりません。ぜひご登録ください。
  1. 新規会員ご登録で500円分のポイントプレゼント(マリッカオンラインショップで使えるポイントをプレゼント。)
    ご利用の有効期限はご登録から12ヶ月間です。
    ※ご利用は1回限り有効です。
  2. 会員様限定企画にご招待(会員様限定のセールやプレゼント企画にご参加いただけます。)
  3. お買い物がカンタン&スマートに(次回のお買い物より、お名前、お届け先などの入力のお手間がかかりません。)
Q

登録しているIDやパスワードを忘れてしまいました。

A
パスワードを忘れた場合は、サイト下段メニュー左【ご注文照会】のログイン画面の「パスワードを忘れた方はこちら」より、パスワードの再発行手続きを行ってください。
※パスワードはお客様ご自身で情報を管理するために必要なものです。ご自身で設定したパスワードは、十分ご注意して管理してください。
Q

登録内容を変更したい。

A
住所、氏名、電話番号、メールアドレスの変更は、上端メニューLOGINよりログインしていただき「登録情報の確認・編集」よりお手続きください。
Q

フリーメールをメールアドレスとして登録できますか?

A
登録は可能です。ただし、フリーメールのご利用によって発生する不具合については、原因の特定が分かりかねる場合がございます。通常のメールアカウントをお持ちの場合は、そちらで会員登録されることをオススメいたします。
なお、Yahoo! JAPANや、MSN Japanが提供するフリーメールでご登録されている場合には、当社からお送りするメールが「迷惑メール(バルクメール)」フォルダに自動的に振り分けられる場合がございます。あらかじめ、受信できる状態に設定してください。
Q

退会したいのですが

A
お客様の氏名、退会の理由を明記いただき、お問い合わせフォームまたはライン(LINE ID:mariccatochugreen)よりご連絡ください。弊社で退会手続きをいたします。
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ポイントサービスについて

Q

ポイントサービスとはなんですか?

A
Mariccaオンラインショップのポイントサービスは、Mariccaオンラインショップメンバーズの会員様のみご利用いただけるお得なポイントサービスです。
ご購入金額の5%分のポイントを毎回お買い物時に付与させていただきます。
ポイントは1ptあたり1円のお値引きいたしますので、次回のお買い物時に御利用ください。
1pt単位でご利用いただけます。
会員限定ポイント 「税込みのご請求額」に対しての5%
※ポイントの有効期限は、最終購入日から1年間です。
 1年間、商品のご購入がない場合、すべてのポイントが無効になりますのでご注意下さい。
※ポイントのご利用は、ご登録のご本人様に限ります。他人への譲渡はできません。
※ポイントの換金はできません。
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セキュリティ動作環境について

Q

推奨ブラウザは何ですか?

A
Microsoft Internet Explorer 6.0(win)以降を推奨しておりますが、ブラウザは最新のバージョンをお使いいただくことをお勧めいたします。また、その他のブラウザ、また、MAC OS X のsafariなどでも当サイトをご利用していただけますが、表示上、正しく表示されない場合がございます。
Q

次のページに進めないのですが。

A
「マリッカオンラインショップ」では、よりセキュリティの高いサービスを行うために、情報が暗号化されるSSL通信に対応しています。そのため、お使いのパソコンの設定によってはSSLを採用している部分にアクセスできない可能性があります。お手数ですが、以下の手順でSSLの設定を有効にしてください。
【Windowsの場合】
ブラウザのメニューから「ツール」→「インターネットオプション」を選択します。表示されたウインドウの上部タブより「詳細設定」を選択し、「セキュリティ」という項目の中に「SSL 2.0(または3.0)を有効にする」という内容のチェックボックスがありますので、チェックを入れてください。
Q

Cookieとは何ですか?

A
Microsoft Internet Explorer 6.0(win)以降を推奨しておりますが、ブラウザは最新のバージョンをお使いいただくことをお勧めいたします。また、その他のブラウザ、また、MAC OS X のsafariなどでも当サイトをご利用していただけますが、表示上、正しく表示されない場合がございます。
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製品について

製品についてご質問がある方は下記までお問い合わせください。

  • お問合せフォーム
  • ラインLINE ID:mariccatochugreen
  • マリッカお客様相談室TEL0120-999-912
  • (9:00~17:00土日祝日年末年始夏休みを除く)
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How to Order

Q

The product that I ordered hasn't been delivered.

A
Unless you have chosen the Collect payment, the product will be sent only when the payment has been made, or has been approved.
If you have made the payment already and still haven't received the product yet, please email us (info@maricca.jp).
You could also see your status from the "Order Status" page located at the lower part of our website.
Q

Could you place an order by phone?

A
We are very sorry, but we do not accept order by phone. Maricca only accepts order through online.
Q

Can you buy Maricca in stores?

A
We are very sorry, but Maricca is only purchasable online.
We will announce through online, when there is any changes made.
Q

Could you order from overseas?

A
You could order online from overseas but right now we do not deliver to addresses overseas yet.We will announce online when we are ready to deliver overseas.
Q

I am not receiving any emails after I placed an order. Is this normal?

A
When an order is placed we automatically sent an email to the email address you had typed in when you placed the order. If you do not receive this email please check your status at the "Order Status" page.
※【Order Status】
If everything is typed correctly in the Order Status page, even if you do not receive the email, your order has been placed properly.
※If you are rejecting emails from unknown addresses you will not be receiving our emails.
Q

Can I order by email?

A
We are very sorry but we do not accept orders by email.
Maricca is only purchasable in online shop.
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About delivery

delivery charge

Q

Do we have to pay for delivery?

A
If the total is below 10,000 yen (Without Tax) 500 (Without Tax) yen delivery fee is charged but if your address is Hokkaido, Shikoku, Kyushuu, Okinawa, and other island areas your delivery fee will be 1,000 (Without Tax) yen.

Questions about delivery

Q

The product that I ordered hasn't been delivered yet. What's the status now?

A
The product that I ordered hasn't been delivered yet. What's the status now? Please consult "Order Status" on the lower section of the website and to see your current status. Usually it takes 4 to 10 days after shipment to arrive. If it seems to be late please contact info@maricca.jp with your "Order Number".
Q

Can you choose the delivery date?

A
*Sorry you can't choose the date.
Q

How will it be delivered?

A
The product will be delivered by YAMATO UNYU TAKKYUBIN.

Delivery time.

Q

How long after I place the order will the product arrive?

A
It will be delivered within 7 to 10 days after the order has been made.We will send you the order receipt via email right after the order has been made.After that we will send you an email telling you that the package has been dispatched.
Q

Will you send the product to address other than the address that I have registered?

A
You could choose whether you would like your delivery made to the address you registered or to a different address.
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Payment

Q

How can I pay for the product.

A
You could choose from Bank transfer, Collect on Delivery or Credit. Please choose how you wish to pay when you select the payment method. Collect on Delivery means that you pay product price on delivery.

If you select Bank transfer, please make the payment within 5 days after you place the order.
Bank info: RISONA BANK TORANOMON branch
ordinary 0078511
SK Enterprise Inc.
Q

Will there be remmittance fee?

A
Please pay for the C.O.D. fee according to the list below. Please pay for the bank transfer fee.
Cash on delivery commission
(Without Tax)
~10,000yen 300yen
10,000yen~30,000yen 400yen
30,000yen~100,000yen 600yen
100,000yen~300,000yen 1,000yen
Q

Is purchasing with credit card online, and internet banking safe?

A
We "Maricca Online Shop" acquire the Secure Server ID
Customer information is securely protected by an encoding technology called SSL(Secure Socket Layer).
Q

I want a receipt. How could I get it?

A
If you would like a receipt with the name please write "receipt wanted" and also write the name you want it to be headed. We would issue it as requested.
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Cancellation, return, exchange

Q

Could we cancel once you had placed the order?

A
Unless we had arranged the shipment yet you can cancel the order.
Please contact by contact form. If the contact was made during the weekends we will answer back on a weekday.

Please contact by contact form. If the contact was made during the weekends we will answer back on a weekday.
Q

I would like to return or change the product.

A
We are taking all the precaution possible but if there is any problem during the delivery we will change your product as soon as possible.If the reason of returning is on your behalf, we will accept the return only when it is unopened. Please contact us within 8 days after the delivery has been made.The return delivery fee will be paid on your behalf.
Q

There was something wrong with the product.

A
We are taking every precautions for the product quality management, but in case there was some problem with the product we will immediately exchange the product.The return delivery fee will be paid on our behalf.Please contact us by the contact form.
Q

The product that I received is different from what I had expected.

A
Please return the product to us and reorder the product that you had wished for.The return delivery fee will be paid on your behalf.If you had already paid for the product, we will pay you back after the product has been returned to us.We will not accept any payment using the differences.
Q

I would like to return it although I had opened the package.

A
I am very sorry but we do not accept opened products to be returned on your behalf. It will be only accepted when unopened and returned within 8 days of the delivery date.
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Signing up for Membershop

About Maricca Online Membership

Q

What is the merit of joining the Maricca Online Membership

A
When You join our Maricca Online Membership (free of charge. No entering fee, or Annual fee.) there will be the merits listed below.
Please sign up.
  1. On signing up you will receive a 500yen point present.
    The point is usable within 1 year. *You can use these points only once.
  2. Special members only sale and present campaigns.
  3. Shopping will be easy and smooth. You don't have to type in your name and address every time you shop if you had signed up for the membership once.
Q

I had forgotten the ID or the password.

A
If you had forgotten your password please go to the lower left hand side of the website "order reference" and go to "those who had forgotten the password" and register for a new password.
*Please be sure to remember your password, it is needed to manage your information.
Q

I want to change my information.

A
If you wish to change your address, name, phone number, please go to "Members" on the top left corner of the website and register from "to change customer information".
Q

Can I register free mail account as my email address?

A
Yes, it is possible. However we will not be responsible for the inconvenience that will occur account to the fact that you are using free mail address. We do advice that if you have a regular email account, you would use that instead.
Also if you have a Yahoo!JAPAN or MSN JAPAN free email account, there is a high possibility that our emails are sent straight to bulk mail. Please make sure that you set it up so that it will be properly received.
Q

I would like to leave the membership.

A
Please send us an email to info@maricca.jp with your name the reason of leaving the membership.
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Point Service

Q

What is Point Service?

A
It is a special advantage for the Maricca Online membership member only.
You will be able to get points worth 5% of the purchase price every time you shop in Maricca Online Shop.
1pt is worth 1 yen, and you will be able to use it for your next shopping at our shop. You could use it from 1pt.
Point members only The points will be 5% of the purchase price without tax.
*The points will expire in an year from the purchase date.

*If you do not use the points within the year the points will expire.
*The points are for your use only. You may not give your points to people other than yourself.
*Points are not cashable.
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Security, System Requirements

Q

What is the recommended browser?

A
Microsoft Internet Explorer 6.0(win)以降を推奨しておりますが、ブラウザは最新のバージョンをお使いいただくことをお勧めいたします。また、その他のブラウザ、また、MAC OS X のsafariなどでも当サイトをご利用していただけますが、表示上、正しく表示されない場合がございます。
Q

I can't seem to go to the next page, please assist.

A
In Maricca Online Store we use SSL in order to provide high security service. For that reason if your computer is set up a certain way you may not be able to access the pages using SSL. Please follow the instructions below.

[For Windows Users]
1. Select [Tools]> [Internet Option] in the menu bar of the browser.
2. Select [Advanced] Tab.
3. Check [use SSL 2.0] and [use SSL 3.0] buttons in Security menu. Click 'OK'.
Q

What is a Cookie?

A
Cookies are small files which contain the stored history and what you have inputed into your computer. By disabling cookies in the options settings, you can block cookies from being stored on your computer. After selecting this option, you will receive a notification window.
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About the product

製品についてご質問がある方は下記までお問い合わせください。

  • お問合せフォーム
  • ラインLINE ID:mariccatochugreen
  • マリッカお客様相談室TEL0120-999-912
  • (9:00~17:00土日祝日年末年始夏休みを除く)
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